پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
گفتگو با سید ایمان شریعتی مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری خراسان در ارتباط با نمایشگاه بیست و چهارمین نمایشگاه ملی هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار

گفتگو با سید ایمان شریعتی مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری خراسان در ارتباط با نمایشگاه بیست و چهارمین نمایشگاه ملی هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار

- 1402/09/20

اقتصاد دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف، مدیران دولتی و بخش‌های خصوصی بزرگ، بحث جدی برون رفت همه‌ی کشورها از گذرگاه‌های اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، سید ایمان شریعتی، مدیر توسعه کسب و کار در پارک علم و فناوری خراسان و نماینده پارک علم و فناوری خراسان در نمایشگاه هفته پژوهش،فناوری و فن‌بازار تهران در ارتباط با این نمایشگاه بیان کرد: طبق سنوات قبل برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه را انجام دادیم و امسال با توجه به مسئله مردمی‌سازی فناوری برنامه‌ریزی کردیم که نمایشگاه امسال را به سمت ارائه‌ی نیازهای فناورانه و عرضه‌ی توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ببریم. پارک علم و فناوری خراسان در غرفه‌ای به مساحت 60 متر و با حضور 10 شرکت‌ به نمایندگی از زیست‌بوم فناوری و نوآوری خراسان رضوی در این نمایشگاه حاضر شده است.  

وی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش در مشهد افزود: زیست‌بوم نوآوری شرق کشور را در نمایشگاه امسال هفته پژوهش شکل داریم و پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم نیازها را در قالب یک رویداد تقاضا محور که برش استانی یک رویداد ملی‌ست مستقر کنیم،بنابراین در نمایشگاه، فضایی را برای این ارائه نیازها در نظر گرفتیم. از یازده مجموعه‌ی کارفرمایی و تخصصی استخراج کردیم، شناسنامه‌دار کردیم و در قالب گفتمان‌ها و رویدادهای مختلف در نمایشگاه ارائه دادیم و شرکت‌ها را با آن‌ها آشنا کردیم.امیدواریم قراردادها و تفاهم‌نامه‌های این نیازها توسط شرکت‌های فناور پوشش داده شود. 

مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: 

با این مدل تجربه امیدواریم امسال و در نمایشگاه تهران نسبت به سال‌های قبل متفاوت‌تر بوده و نیازها و عرصه‌های فناوری را بهم برسانیم که یکی از کارکردهای مورد توقع نمایشگاه این است که ما بتوانیم مسائل و نیازها را به کمک عرضه‌ی فناوری‌های به‌روز و به کمک شرکت‌های دانش بنیان مرتفع کنیم. 

وی در ادامه در ارتباط با اقتصاد دانش بنیان در کشور بیان کرد: باید اقتصاد دانش‌بنیان در کشور مورد توجه قرار بگیرد. اقتصاد دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف، مدیران دولتی و بخش‌های خصوصی بزرگ، بحث جدی برون رفت همه‌ی کشورها از گذرگاه‌های اقتصادی است. این موضوع در کشور ما بسیار جدی و حساس است و چندین سال است که مقام معظم رهبری واژه‌های مرتبط و عینی از  این بحث دائما تکرار می‌کنند. درحال حاضر،خروجی حوزه‌ی دانش‌بنیان در تولید ناخالص کشور بسیار اندک است ولی همین اندک هم نسبت به سال‌های قبل رشد زیادی داشته است. باید به این موضوع درصد رشد خوبی بدهیم تا بتوانیم در واقع خیلی از مسائل اقتصادی و بحران‌های اقتصادی‌ را حل کنیم. 

شریعتی در ادامه با تاکید بر فعال کردن ظرفیت‌های حضور شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: راه برون‌رفت کشور از فضای تولید سنتی، تولیدهای تکراری واشتغال‌زایی‌هایی که در آن نوآوری نیست، فعال‌کردن و پر شور کردن ظرفیت‌های حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در رویدادها، نمایشگاه‌ها و فضاهای مختلف جامعه است. بدنه جامعه باید با این شرکت‌ها ارتباط بیشتری بگیرد، مردمی سازی خیلی اهمیت دارد، از این جنبه که مردم باید حس کنند که فرزندان، دانشمندان جوان و نخبگان در حال حل  مسائلشان هستند. 

 سید ایمان شریعتی ادامه داد: موضوع مردمی‌ شدن اگر جا بیفتد می‌تواند نسل آینده را خیلی بهتر و موثرتر به کار بگیرد و به آن‌ها انگیزه واقعی بدهد که حضورشان می‌تواند موثر باشد و این احساس یک جوان می‌تواند موجب بکارگیری توانایی‌ها درنیازهای واقعی شود و این حس باید در تمام بخش‌های مختلف، دانشجویان، اساتید، دانش آموزان در همه‌ی‌ حوزه‌ها تسری پیدا کند.

دانلود پیوست خبر سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی سعیدی مقدم سعیدی مقدم